BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, July 11, 2012

109 WW#19


image courtesy of Apa Khabar Iman FB

kita tak wajib pakai tudung, tapi dalam al-quran dah dijelaskan yang kita wajib tutup aurat(just a reminder to myself, jgn la ade yg terasa hati plak).
kalau ada yang terjumpa saya memakai sarung lengan@inner lengan, janganlah kata saya alim or nak jadi ustazah pulak.
kalau ada yang terjumpa saya memakai tudung yang tidak singkat lagi, janganlah kata saya dah join any islamic political party.
natijahnya, kita patut bagi sokongan pada kaum wanita di luar sana yang baru memakai tudung atau lebih baik lagi menutup aurat secara properly bukan kita label diorang dah masuk parti islamic ke. saya pernah berada dalam situasi baru pakai tudung ni, so i know d feelings.
ye saya sedia maklum, masyarakat kita dah biasa dengan stigma "alah, orang pakai tudung ni pun belum tentu baik akhlaknya". ok saya terima, tapi titik perubahan ke arah kebaikan itu sudah ada.

p.s. ni bukan wordless wednesday entry jadinye
p.p.s. insyaallah, moga Dia bagi saya kekuatan untuk menulis tentang bagaimana saya mula berhijab


Jom Register HeartBeat.Boleh Beli Customize Souvenir Murah2

0 comments: